Bertel O. Steen ønsker å teste ut nye formater for bilsalg

NY TYPE BILBUTIKK: Bertel O. Steens nye utstillingslokale i Haakon VII gate 5 i Oslo sentrum. Foto: Jarle Nyttingnes/Bertel O. Steen

Pressemelding: Bertel O. Steen åpner eget utstillingsrom i Oslo sentrum, med et eget utstillingslokale i Haakon VII gate 5. Her vil bilmodeller fra Mercedes-Benz, Peugeot, DS, Citroën og Kia rullere på å stilles ut.

Bertel O. Steen har vært en ledende aktør innen norsk bilbransje siden 1901. Dagens bilmarked og kunders kjøpsadferd er i sterk endring, og Bertel O. Steen ønsker å prøve ut nye måter for å møte kunden.

Utstillingsrom i bykjerner
Et av konseptene Bertel O. Steen utforsker nærmere, er mindre utstillingsrom i bykjerner. Derfor åpnet Bertel O. Steen i dag dørene til et eget utstillingslokale i Haakon VII gate 5 i Oslo sentrum. I lokalet er det plass til én bil som vil få en unik eksponering.

Utvalgte modeller fra bilmerkene i Bertel O. Steens portefølje vil rullere på å vises frem.

– Dette vil være et permanent utstillingslokale der merkene våre vil bli vist frem etter tur. Her vises nye bilmodeller, kampanjebiler og selvsagt noen ordentlige drømmebiler, sier Marius Hayler, adm. direktør for Bertel O. Steen Detalj.

Nettopp en drømmebil er første bilmodell i lokalet. Ved åpning er det en Mercedes-Benz AMG GTC som står i utstilling.

DRØMMEBIL: Marius Hayler, adm. direktør i Bertel O. Steen Detalj og Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen, i det nye utstillingslokalet i Oslo sentrum. Foto: Jarle Nyttingnes/Bertel O. Steen

– Vi anser dette utstillingslokalet som et spennende alternativ til tradisjonell markedsføring. Forventningen er at det skal gi økt interesse, økt trafikk og ikke minst økt salg hos våre forhandlere, fortsetter Marius Hayler.

Nøye utvalgt lokasjon
Mange beveger seg til fots i området mellom Aker Brygge, Vika og Nationaltheatret, og omtrent 20 000 biler passerer lokalet per døgn. I tillegg er det svært mange som jobber i området.

– Utstillingslokalet i Haakon VII gate er et svært bevisst valg, sier Bjørn Maarud, konsernsjef for Bertel O. Steen.

– Lokasjonen vil gi god eksponering av de sterke merkevarene vi representerer. Hyppig variasjon av både utstilte modeller og merker mener vi vil bidra til å styrke merkevaren Bertel O. Steen og få vist fram våre biler i Oslo på en ny måte.

-Når får vi se det første av denne type lokaler i Trondheim spør vi?

-Det er et spennende prosjekt men det foreligger ikke konkrete planer om Trondheim nå. Vi skal høste erfaringer fra det vi gjør i Oslo, lære av det, og så får vi se hva vi eventuelt gjør senere, svarer Anders Rikter, Direktør Kommunikasjon og samfunnskontakt hos Bertel O. Steen AS.